چالشهای تخمین زمان یا Estimation

hourglass-estimation

یکی از دغدغه ها و چالش های مهم در تولید نرم افزار مساله تعیین زمان کارها یا همان Estimation است. بعنوان یک برنامه نویس حتمن زیاد پیش آمده که مدیر از شما زمان بندی خواسته باشد. از طرف دیگر بعنوان یک مدیر یا کارفرما احتمالا دوست دارید بدانید کاری که به کسی سپردید کی تمام میشود.

اما واقعا به اعداد و ارقامی که بعنوان زمان انجام کار اعلام میشود چقدر میشود استناد کرد؟

در این ویدیو کوتاه در این مورد صحبت کرده ام

مشاهده ویدیو در آپارات

مشاهده ویدیو در YouTube

لطفا نظرات خود را درباره این ویدیو با من در میان بگذارید.

بهمن 1397

2 Replies to “چالشهای تخمین زمان یا Estimation”

  1. سلام از ویدئوی خوب و با کیفیتتون واقعا ممنونیم.
    با این حساب پس، برنامه ریزی های بلند مدت تری مثل برنامه ریزی انتشار و برنامه ریزی محصول ضروری نیست؟
    تکلیف سرعت تیم چی میشه؟ اگه برآوردی وجود نداشته باشد سرعتی هم وجود نداره.

    1. سلام
      برنامه ریزی اساسا بد نیست، اما به شرطی که انعطاف پذیر باشد و بهش گیر ندیم. بسته به آموخته ها و چیزهایی که در حین کار روشن می شود، باید برنامه هم تغییر کند. برنامه ریزی برای انتشار در سازمان های چابک انجام می شود و غیرعرف نیست. اما باید زمان آن را هم خیلی طولانی در نظر نگرفت. فلسفه چابکی انتشار زود به زود و فیدبک سریع هست که بشود هرچه سریع تر اشتباهات را فهمید و مسیر حرکت را اصلاح کرد.
      در مورد سرعت تیم باید بگم ، بهتر است که بجای تمرکز روی سرعت تیم، روی چیزهای دیگر تمرکز کرد، از جمله ایجاد فضای اعتماد و رضایت در تیم، همچنین تعریف مفهوم کار انجام شده (شامل پارامترهای کیفی) و غیره. به نظرم در شرایط سلامت، هر تیمی سرعت مخصوص به خودش را دارد و بر اساس سوابق قبلی اعضای تیم میتونن بفهمند که چه مقدار کار را می تونن انجام بدن در هر اسپرینت.

دیدگاهتان را بنویسید